Dennisslj – Online Marketingkonsulent

Få mest ud af jeres marketing med en ekstern CMO

Har I brug for en der kan hylde styr på jeres marketingaktiviteter, kan trække i trådende og måske også være udførende på noget af det – Måske ikke på fuld tid, for det er ikke der I er lige nu?

Så sidder jeg lige her. Med mere end 12 års erfaring i online/digital marketing har jeg stort kendskab til de forskellige online kanaler som organic search, paid search, organic social, paid social, email m.fl. Som specialiseret i SEO kan jeg også selv være udførende på den del, mens jeg er tovholder på de andre kanaler.

Jeg har gennem tiden samarbejdet med såvel små iværksættere som store multinationale selskaber, i stort set alle brancher. Jeg har med andre ord en god fornemmelse for hvad der skal til for at skabe succes for jer online. Jeg tror dog mere på data end på mavefornemmelse, og går meget analyserende til værks.

Skal vi snakke sammen om mulighederne for samarbejde om at få gjort jer mere synlige, og sælge mere?

Skal vi snakkes ved?

Hvilken kanal er den rette?

Eller måske rettet – hvilke kanaler? Du har måske hørt om SEO, Google Ads og andre smarte ting man kan benytte sig af, men i virkeligheden vil du hellere bare nørde dit produkt, din service eller sælge via god gammeldags kold kanvas. Det er her jeg kommer ind i billedet.

Ud fra en samtale hvor vi ser hinanden an, har jeg sikkert allerede en masse gode idéer til hvilke kanaler der vil give god mening for jer at være tilstede på, jeres budgetter taget i betragtning – men for at blive så effektive som muligt, er vi nødt til at prøve det af, under aftale rammer selvfølgelig.

Jeg er heller ikke bleg for selv at være udførende, især på SEO, på videoproduktion og lydproduktion, men jeg ved også at mine udførende efter langt overstiges af andre når vi f.eks. snakker opsætning af Google Ads, eller reklamer på Metas platforme som Facebook og Instragram osv.

Flexibillitet og samarbejde i højsædet

Jeg gør meget ud af at tilpasse mig til jeres setup, jeres tanker og jeres budget, men samtidig er jeg også realistisk om hvad der kan lade sig gøre. Jeg tager gerne den største del af slæbet, men vi kommer ikke udenom at der er tale om et samarbejde, hvor du også er nødt til at bidrage – især i starten, hvorefter jeg kan være mere selvkørende efterhånden jeg jeg forstår jeres forretning.

Jeg har fuld forståelse for at der kan være mere travlt på nogle tider end andre, og derfor er jeg også meget fleksibel i mine aftaler. Alt efter behov kan der skrues op og ned, ligesom jeg både kan arbejde fra jeres kontor og hjemmefra. Vi kan køre det på timebasis, på dagsbasis eller hvordan I ønsker det.

3 fordele med mig som ekstern CMO

Derfor skal du vælge mig som ekstern CMO

Gennem de mere end 12 år jeg har arbejdet med online marketing, har jeg gjort mig erfaringer indenfor stort set alle brancher lige fra den lokale tømrer, til den multinationale webshop. Jeg har både siddet med rugbrødsarbejdet og været chef/leder for et team, og har dermed også erfaring hele vejen rundt om arbejdet.

Jeg har erfaring med bl.a.:

  • B2C
  • B2B
  • P2P (people to people)
  • Webshops
  • Saas (software as a service)
  • Leadgenerering

Og meget mere – ja jeg fristes nærmest til at sige jeg har prøvet det hele, eller i hvert fald tæt på.

Jeg er stærk på strategi og teknik, men kan også sagtens producere gode tekster og video vi kan bruge på hjemmesiden eller sociale medier.

Grunde til ikke at vælge mig

Hvis du ikke er indstillet på at prøve tiltag af, så kan vi ikke finde ud af om de virker for jer. I og jeg kan sagtens have hver sin mening, men vi finder først ud af det når vi tester det af, og måler på resultaterne. Dette selvfølgelig uden at gamble med budgettet.

Vil I lade mig gøre alt – det er helt fint. Men I skal være bevidste om at selvom jeg tager førertrøjen på marketing, så vil der stadig være strategiske beslutninger du skal forholde dig til osv. Vi finder et niveau der passer til jeres ressourcer, og jeg bliver mere og mere selvkørende med tiden, men husk der er tale om et samarbejde i ordets reneste forstand.

Mere end 12 års erfaring med marketing

Et lille udpluk af brancher og produkter jeg har erfaring med at markedsføre efter 12 år i bureauer, er f.eks.:

  • Håndværkere
  • Kontorindretning
  • Begravelsesforretninger
  • Modetøj
  • Chokolade
  • Sko
  • Smykker
  • Arbejdstøj
  • Køkkener
  • Biler (både salg og leasing)
  • Sportsudstyr og -tøj
  • Legetøj
  • Hoteller
  • Fagforeninger/A-kasse
  • Fitnesskæder
  • Tandlæger/klinikker
  • Værktøj
  • Højskoler
  • Negleklinikker
  • Fysioterapeuter/Osteopater
  • Coaches
  • Farvehandlere
  • Optikere
  • Solceller
  • Tag/tagdækkere/tækning af stråtag
  • Og mange flere

Har jeg ikke erfaring fra jeres branche eller med jeres produkt, så er jeg hurtig til at sætte mig i jeres sted, og forstå jeres problemstillinger. Dem tager vi selvfølgelig højde for, når vi sammen eksekverer på jeres marketing.

Vil I have mere synlighed og flere kunder?

Jeg kunne sagtens skrive side op og side ned om diverse strategier for de forskellige platforme, og om konkurrenternes tiltag osv. – men skal vi ikke bare hellere se hinanden an?

Jeg kommer gerne forbi jer hvis I holder til i Syddanmark eller lidt længere væk, men tager også gerne bare et kort online-møde. I kan booke mig ind når det passer jer lige her.

Jeg ser frem til at høre mere om jeres virksomhed, og de udfordringer I står overfor.