Dennisslj: 12+ års erfaring med online marketing
Du ved allerede jeg hedder Dennis, og SLJ står for Steiner Lind Jørgensen (fun fact: Jeg er den eneste i verden med det navn). Jeg har arbejdet med online marketing siden 2012, og har igennem årene gjort mig mange erfaringer, i mange forskellige brancher og med mange forskellige marketingkanaler.
Jeg er mere eller mindre selvlært, men har dog et par kurser i bagagen, hvilket også var min vej ind i branchen, da jeg synes at det der “SEO” lød spændende. Gennem hele mit professionelle virke, har den råde tråd altid været at min tilgang er at jeg elsker at prøve ting af, og konstant lære nyt.
Jeg har gennem årene haft titler som både SEO specialist, SEM manager, Lead specialist og ikke mindst: Head of SEO. Med andre ord har jeg både været dybt involveret i rugbrødsarbejde, men også haft projektlederansvar for kunder, ansvar for medarbejdere og for virksomheders hele SEO afdelinger.
Min vej ind i marketing
Det hele startede faktisk med at jeg uddannede mig til Teknisk Designer, men desværre måtte 13 ud af 14 gå ledige efterfølgende. Sideløbende havde jeg en interesse for at lave hjemmesider efter træk-og-slip systemet, og helt basal HTML kode.
I min ledighed fandt jeg et kursus som webmaster, som jeg synes lød spændende. Det vækkede en interesse i mig, så jeg også efterfølgende tog et kursus som web marketing manager, så jeg også ville kunne markedsføre de hjemmesider jeg lavede.
Efter endt kursus, i øvrigt med speciale i SoMe marketing, søgte SEO underviseren en medarbejder til sit nystiftede SEO bureau, og så sprang jeg straks til.
Startende som en junior specialist, har jeg så løbende øget min viden ved at arbejde for kunder, deltage i konferencer, prøve ting af og lære af mine fejl. I takt med det, har jeg fået mere og mere ansvar, og løbende avanceret og fået nye ansvarsområder.
Jeg har også løbende holdt en lang række oplæg om SEO og online marketing, og har også undervist i både SEO, Google Ads, Google Analytics m.m. på bl.a. IBA og IBC, herunder bl.a. været med til at starte SEO Business Diploma uddannelsen, som er den eneste ECTS-berettigende SEO uddannelse.
Hvilken type er jeg?
Spørger du andre om hvem jeg er, vil de nok svare at jeg virker som et stille gemyt – typen der tænker først, og taler efterfølgende. Det er også meget sigende for mit arbejde, hvor jeg ofte analyserer og vurderer først, og eksekverer bagefter.
Jeg ser mig selv som en person der ved lidt om rigtigt meget. Efter mere end 12 år i branchen, har jeg fået kendskab til mange forskellige typer virksomheder, og hvad deres typiske styrker og svagheder er. Venner og familie vil sige de ikke gider spille Trivial Pursuit med mig, da jeg altid vinder, hvilket er meget sigende for min tendens til at elske at lære nyt, og undersøge ting.
Jeg tror på at vi alle bør respektere hinanden, og vise hensyn overfor hinanden. Med ydmyghed kommer man langt, og man risikerer sjældent at døre smækkes i, og at andre bliver sure.
Jeg elsker frivillighed og godgørende formål, hvorfor jeg også er frivillig ved Bloddonorerne Danmark, hvor jeg kan kombinere markedsføring med et rigtig godt formål. Også vidensdeling ligger mig på sinde, hvor jeg har været med til at stable den gratis SearchBar på benene i Odense.
Jeg er også en stor problemknuser, og elsker at anskue problemer fra alle sider, hvorefter jeg forhåbentlig kommer op med en god løsning, som tager højde for alting.
Jeg har bl.a. erfaring med
Marketinggrene
- Organic Search (SEO)
- Paid Search (Google Ads,
- Bing Ads)
- Organic Social (Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, LinkedIn)
- Paid Social (Facebook, Instagram, LinkedIn)
Kvalifikationer
- Teknisk SEO
- Lokal SEO
- International SEO
- SEO skalering
- Projektledelse
- Forretningsudvikling
- Procesoptimering
- Ledelse af medarbejdere
Værktøjer
- Ahrefs
- Screaming Frog
- Google Search Console
- Google Analytics
- Looker Studio
- Accuranker
- SE Ranking
- SurferSEO
Systemer
- WordPress/WooCommerce
- Shopify
- Magento
- Scannet/Smartweb/Dandomain
- Drupal
- Umbraco
- Joomla
- TYPO3
Vil du have mere synlighed og flere kunder?
Man kan skrive nok så meget, men er det ikke nemmere bare at snakkes ved, og se hinanden an?
Bor du i kørselsafstand så kigger jeg gerne forbi dig, eller vi kan tage et uforpligtende, gratis online møde. Du kan booke mig når det passer dig bedst, lige her.
Jeg ser frem til at høre mere om dig og din virksomhed.